Přehledy nejúspěšnějších virálních videí. Proč řada z nich nemá s virálností nic společného?

A co má otázka v nadpise společného s PPC reklamou? Možná více než se zdá.

V řadě, nejen marketingových, médií jsou populární informace o úspěšných virálních reklamních video kampaních, které jsou hodnoceny podle počtu jejich zhlédnutí na YouTube. Čím více zhlédnutí, tím více „virální“. Naposledy mi to připomněl včerejší článek na mobil.cz s titulkem „Vyberte nejlepší vánoční kampaň.„. Vedle anketní otázky směřované čtenářům jsou v článku řazeny vánoční videoreklamy našich mobilních operátorů podle počtu zhlédnutí na YouTube.

To, že má reklama s Bolkem přes 800 tisíc zhlédnutí, vypadá jako slušný úspěch. Ale skutečně si tolik uživatelů uvedené video samo dobrovolně vyhledalo a pustilo?

Video reaklamy InStream v AdWords mohou v některých případech s těmito čísly pěkně zahýbat. Pokud video umístěné na YouTube nasadíte do InStream reklamní kampaně, bude zobrazováno před hlavním videem, které si aktuálně uživatel pouští. Inzerent tak platí ze svého rozpočtu skutečnost, že uživatelé jeho video (bez možnosti větší volby) zhlédnou (zjednodušeně řečeno). Každé takové zhlédnutí se však připíše k YouTube statistikám.

Abych nechodil pro příklad daleko, vyjdu z kampaní, které jsme spouštěli v Alza.cz. Bez jakékoli propagace zveřejněné reklamní video s mimozemšťanem Alza má aktuálně 673 zhlédnutí. Video nasazené do AdWords kampaně má 14 720 zhlédnutí. U obou dvou reklam není žádný virální potenciál, naopak obecná averze k zelenému mimozemšťanovi diváky spíše odrazuje. Protože jsme si toho byli při nastavení kampaně vědomi, omezili jsme její rotaci na jedno jediné zobrazení uživateli týdně a kampaně běžely v omezené podobě přibližně dva týdny. I to je důvodem proč má video relativně nízká čísla. Rozdíl mezi „podporovaným“ videem a videem ponechaným vlastnímu osudu je přesto jasně patrný.

Nechci křivdit Bolkovi a T-Mobile. Spíš mě to vedlo myšlence, že nic není černobílé. Čísla nemusí o ničem vypovídat, nemusí nic konkrétního znamenat. Až tedy uvdidíte další žebříček nejvirálnějších videí na YouTube, vzpomeňte si na AdWords InStream, sponzorovaná videa na YouTube, videa umístěná do emailového newsletteru a dalších způsoby, jak mohou být videa podporována…

Příspěvek byl publikován | Rubrika: Nezařazené | Autor: .

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *