Když práce baví, je to prostě radost. Občas přijdou zakázky, které z podstaty zadání od klienta nejsou nijak kreativní. Nic ale nebrání tomu jistou kreativitu přidat. Ano, znamená to vlastně práci navíc, ale práci, která pobaví nás při realizaci a v ideálním případě nadchne i klienta.
V posledních týdnech jsem pro agenturu Revolta, a jejich klienta NIKE, zajišťoval PPC propagaci každoročního běhu Prahou – We Run Prague. Zadání bylo prosté – získat maximální počet registrovaných běžců a vyvolat povědomí o akci jako takové.
Už v polovině kampaně se začal počet registrovaných blížit maximálnímu limitu, který pořadatel definoval a bylo zřejmé, že registrace budeme muset ukončit dříve, než v původně zamýšleném termínu na konci července. Abychom si práci na PPC kampaních zpeštřili a zájemce o běh motivovali k rychlé registraci, přistoupili jsme k netradičnímu řešení. První myšlenkou bylo na cílové stránce uživatelům zdůraznit, že počet volných míst se rychle snižuje – na web jsme tedy přidali odpočítávadlo s výzvou k registraci.
Odpočítávání na webu je fajn, ale co takhle zobrazovat počet volných míst přímo v PPC inzerátech? Proč ne? Za vydatné pomoci českého Googlu jsme pomocí AdWords Scripts vytvořili dynamické reklamy v AdWords, které se samy automaticky každou hodinu aktualizovaly a zobrazovaly aktuální informaci o tom, kolik ještě běžců se může registrovat. Stejnou informaci jsme pomocí Remarketingu zobrazovali v inzerátech i uživatelům, kteří navštívili web klienta, ale dosud se neregistrovali. Všechny jsme tak motivovali k tomu, aby na nic nečekali a co nejdříve se rozhodli k registraci.
V posledních dnech kampaně, kdy volných míst dramaticky ubývalo, se počet denních prokliků téměř zdvojnásobil, stejně tak i počet registrací.
Vymýšlet podobné “ptákoviny” nebylo potřeba, registrace by se zaplnily i bez odpočítávání, ale proč si nepřidělat práci a nevymyslet pro klienta něco navíc? Drobnosti, které prostě pobaví vás i klienta ;)
Aktualizace: Zmiňovaný AdWords skript volně ke stažení, včetně návodu k použití. ZDE!
Co ten script, nebyl by k nahlédnutí? :) Díky
Za skript bych se také přimluvil…
Pokud bude víc zájemců, rád zveřejním :-)
Pekné Roberte, palec nahoru :)
Skript zveřejněn s návodem ke stažení: http://www.reklama-ppc.cz/adwords-skript-pro-dynamicke-odpocitavani-v-reklame/
Hodně super!:-)
Přidávám ještě odkaz na stejný (podobný) skript:
https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/tutorials/countdown-sale
Tomáš H.: Bezva, muze se ostatnim taky hodit. V našem případě přišla myšlenka – tedy co bychom chteli docilit a nasledne jsme hledali cestu, jak nápad zrealizovat. “Ohnout” si pro své potřeby už existující skript je nejsnazší cesta jak puvodni napad v kampaních ozivit. ;)