Kdo to tu píše?

Dlouho jsem zvažoval, zda tento blog psát anonymně, nebo se k blogu veřejně přihlásit. Měl jsem k tomu své důvody, které jsem už zmínil v jedné odpovědi v komentářích u článků. A přestože jsem začal blog skutečně psát anonymně, nikdy jsem svou identitu neskrýval.

Tento blog je pohledem na českou PPC scénu mýma soukromýma očima. Vyjadřuje mé soukromé názory na to, co je správné a co není a je mi jasné, že negativní reakce mohou přijít bez ohledu na to, zda své jméno uvedu či nikoli. Když jej uvedu, uslyším jistě názory, že si tímto blogem dělám reklamu a snažím se odlákat ostatním agenturám klienty. Když jméno neuvedu, budou tu názory, že anonymně vedu štvavou kampaň. Tak jako tak si ničím nepomůžu.

O autorovi:

Jmenuji se Robert Štípek. Mé zkušenosti s PPC naplno odstartovaly v rámci agentury Outrider, která zajišťovala PPC reklamní kampaně pro své tři mateřské mediální agentury – Mediaedge:cia, Mindshare a Beyond Interactive. Realizovali jsme kampaně pro klienty jako například T-Mobile, Škoda Auto, O2, SkyEurope, Motorola a mnoho dalších. Byl jsem tehdy u zrodu agentury, kdy společnými silami vznikala veškerá metodika práce, reporting, hledaly se optimální cesty kudy se má agentura vydat. Zajímavá doba, která přinesla výborné zkušenosti.

Další kapitolou mého PPC života byl přechod do Seznam.cz a jeho PPC systému Sklik. Sklik standardně nabízí realizace kampaní pro klienty s pomocí svého vlastního týmu optimalizátorů. Zatímco Outrider přinášel práci na kampaních pro velké společnosti, v Skliku jsem se dostal často ke kampaním malých klientů s jasně omezeným rozpočtem. Dva extrémy, které je dobré poznat. Ve výsledku jsem prakticky rok a půl fungoval jako vedoucí týmu optimalizátorů pro VIP zákazníky Skliku. Setkávání s klienty, prezentace, hledání možností jak klientům ukázat způsoby vedení efektivních kampaní tak, aby zjistili, že PPC nemusí být jen další inzertní kanál, který ubírá z rozpočtu, ale že může naopak efektivně zvyšovat zisk. Byla to doba, kdy bylo možné vidět přímo do zákulisí celého PPC systému, podílet se na jeho směřování i nových službách jako je Sklik Partner (obdoba Google AdSense).

PPC jsem tak poznal jak z pohledu agentury, tak z pohledu provozovatele reklamního sytému. Nyní nově (od 01/2010) přichází zkušenosti z pohledu člověka, který spustil nabídku realizace a správy kampaní pod svou značkou „ppcreklamy.cz„.

Každá z těchto etap mého života přinášela řadu zkušeností, chyb i následných poučení. O tom všem by měl být i tento blog. Můj soukromý pohled na PPC v Česku a mé zkušenosti se spouštěním vlastního podnikání. Otevřeně, upřímně…

robert(zavináč)ppcreklamy.cz

5 komentářů u „Kdo to tu píše?

  1. Julius Ivanik

    Dobrý den,

    jako skušeného PPC specialistu se Vás chci zeptat, jaké je cca mzdové ohodnocení začínajícího PPC pracovníka či už ve větších nebo menších agenturách a vedoucího týmu PPC specialistů.

    Pracovní oblast PPC kampaní mě dost zaujala a zvažuji pracovat v této sféře.

    Děkuji za odpověď

    S pozdravem

    J.I.

  2. Marek

    Dobrý den,

    jsem z Liberce a momentálně žiji v Praze a už nějaký čas se věnuji PPC reklamám (vypadá to, že jsem našel to co jsem hledal) jak na Skliku tak na Googlu Adwords a musím říct, že i poměrně úspěšně, ale za profesionála se nepovažuji. Chtěl bych se dál rozvíjet, ale je problém sehnat solidního zaměstnavatele, který by mi to umožnil. Nejde mi o peníze jen chci získat nové zkušenosti a poznatky ze světa ppc. Neměl by jste nějakou radu pro kolegu?

    S pozdravem M.J.

  3. michal kosina

    Dobrý den

    Bylo by možné využívat vaše služby a zkušenosti v rámci nastavení a zajištěni kampaní? Pěkný den Kosina

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *