Nabídky a sliby některých PPC agentur jsou úsměvné, jiné naivní, jiné už z principu lživé. Při brouzdání po prezentaci firmy CleverClick s.r.o. nejde přehlédnout tvrzení, že “CleverClick garantuje nejlepší cenu za klik na trhu”. Cituji:
Garantujeme nejlepší cenu za klik (konkrétního slova) na trhu! Jak toho docílíme? Ve chvíli, kdy využíváte pouze jeden PPC systém (např. Sklik), není šance se v ceně za klik dostat dramaticky na nižší cenu při zachování pozice a tím přísunu dostatečných prokliků. Ve chvíli, kdy přidáme ostatní PPC systémy, lze výslednou cenu CleverClicku zprůměrovat a tím se dostat na celkově nižší cenu za proklik.
Přečtěte si uvedené vysvětlení ještě jednou. Chápete to? Sami tvrdí, že cenu prokliku snížit vlastně moc nejde, ale tím, že začneme inzerovat ve druhém systému, kde bude (snad) cena prokliku levnější, vezmete kalkulačku a ceny prokliku zprůměrujete, budete mít nižší cenu za proklik než původně jen u Skliku. Ale to přeci neznamená, že cenu za proklik v Skliku CleverClick získá levněji.
Nejnižší možná cena za proklik v Skliku je dnes 0,20Kč a v AdWords 0,01 USD. Níž jít nikdo nemůže. Pokud budu inzerovat za tuto nejnižší cenu, rád bych viděl CleverClick, ja mi bude garantovat nižší cenu. Inzerce ve více PPC systémech je také samozřejmostí, minimálně spojením AdWords a Skliku lze ideálně zasáhnout český internet. Snaží se nám CleverClick namluvit, že jiné agentury inzerují obvykle jen v jednom systému? Občas prostě zůstává rozum stát…
PS: Všimněte si, že CleverClick nenabízí “nejnižší” cenu, ale “nejlepší”. Jedna a jedna nemusí vždy znamenat dva.
Vážený pane,
rád bych jako jeden z představitelů společnosti CleverClick reagoval na Váš článek.
> Naše společnost nenabízí žádnou nekalou PPC kampaň, ale pouze upozorňuje na možnou vyšší efektivnost vložených prostředků od PPC kampaně. Na trhu je totiž stále minimálně 60 % inzerentů, kteří inzerují pouze na “drahém” Skliku. Tím vzniklo tvrzení o “nejlepší” ceně za proklik. Na základě našich zkušeností s jednotlivými systémy je jednoduché spočítat, že pokud např. investujete 10.000,- Kč do PPC a pouze např. do Skliku, kdy v našem případě je průměrná cena kw např. 5,- dosáhnete maximálního efektu 2000 prokliků. Nicméně pokud investujete prostřednictvím CleverClicku i do dalších systémů (AdWords, Etraget, AdFox..) kde může být proklik výrazně levnější (např. 2,- Kč za proklik a získáte tímto způsobem tedy 5000 prokliků) je efekt rozhodně zajímavější. CleverClick tedy pouze konstatuje : inzerujte na všech systémech najednou a tím dosáhnete lepší průměrné ceny kampaně.
Dále bych se rád vyjádřil ke společným účtů. Naše společnost má několik účtů spravovaných PPC optimalizátory. Vzhledem k neochotě Etargetu vytvářet pro naši agenturu samostatné klientské podúčty jsme se rozhodli komunikovat tvrzení, že máme jeden velký účet na každém systému. (Truhláři v Liberci je totiž úplně jedno, jestli spravujeme jeden nebo 1000 účtů, ale zajímá ho efekt a prodej jeho služeb.)
Clever Click je určen pro menší inzerenty. Větším zadavatelům a klientům, kteří chtějí mít nad účty kontrolu, poskytujeme samozřejmě i tuto variantu. Pak klient platí samostatně za vytvoření kampaně 2-5.000 Kč a za měsíční správu kampaně průměrně 3.000 Kč. Mnoho našich klientů díky ROI do toho stavu ” doroste ” v průběhu 6-12 měsíců od první zkušenosti s CleverClickem. Všem klientům také nabízíme za příplatek propojení inzerátů se statistikami Google Analytics a nastavení konverzí.
Chápeme, že Vaše stanovisko k našemu systému PPC reklamy bylo negativní. Z našeho úhlu byl Váš komentář podložen neúplnými informacemi a částečně nejasnou formulací na našem webu. V rámci objetivity Vás žádám o uveřejnění celé naší odpovědi na Vašem webu.
S přátelským pozdravem
Jan Žák