AdWords skripty byly přestaveny už téměř před rokem, v létě 2012, a do dnešního dne je používa jen zlomek inzerentů. Není divu, ne každý zvládá alespoň základy programování. A přitom AdWords skripty umožňují nepřeberné možnosti automatizace.
Od změny nabídek či textů inzerátů v závislosti na aktuálním počasí, přes automatické tvorby reportů, automatické pozastavení klíčových slov v závislosti na poklesu CTR i hromadné změny v účtech jedním kliknutím. Ostatně, jsou tací, kteří pomocí AdWords skriptů automaticky propagují ubytování v hotelu kousek od letiště, pokud jsou v tu chvíli zpožděné či zrušené lety. Vše automaticky, bez jediného zásahu vlastníma rukama.
KDE ZAČÍT?
Pokud si chcete s AdWords skripty “hrát”, začněte na stránce Google Developers. Nechybí zde základní rady, doporučení či tutorialy, ale naleznete zde i několik už hotových skriptů k použití. Vše doplňuje diskuzní fórum, kde lze najít pomoc ostatních uživatelů.
Jste li ale programátorský antitalent, jako já, doporučuji stránku Free AdWords Scripts.com, která shromažďuje už hotové skripty prakticky připravené k použití.
AUTOMATICKÁ KONTROLA FUNKČNOSTI URL
Jak už nadpis článku napovídá, rád bych představil snad nejpraktičtější skript, jenž ocení každý inzerent. Kontrola funkčnosti URL v kampaních. Nejednou inzerent změní odkazovou strukturu svého webu, zruší či přejmenuje vybranou sekci a s tím i cílovou adresu konkrétní stránky. Bez toho, že by informoval správce svých kampaní. PPC kampaně tak odkazují na neexistující stránky do chvíle, než si toho s odstupem všimne AdWords při automatických kontrolách či vy sami při náhodné kontrole.
Následující skript umí automaticky kontrolovat URL adresy ve vašich kampaních (inzeráty i klíčová slova) a v případě chyby Vám zašle okamžitě emailové upozornění. Kopírujte, nebo se jen inspirujte, zde.
TIP: AdWords skriptům se věnoval na svém českém blogu také Honza Zdarsa z pražské pobočky Google. Informace z první ruky a navíc od zkušeného specialisty.