V návaznosti na včerejší článek a po několika žádostech o zveřejnění celého skriptu zajišťující automatické zobrazování (nejen) odpočítávání v AdWords reklamě, zde jej máte s odpovídajícím návodem k použití.
V našem případě byl skript automaticky spouštěn každou hodinu a ze zadané webové adresy (souboru) si stáhl aktuální hodnotu, kterou vložil do textu inzerátu. Do textového souboru umístěného na našem serveru jsme pak zajistili automatické ukládání informace o počtu zbývajících míst pro registrace závodníků.
NÁVOD
1) Připravte si TXT soubor na vašem webu, do kterého budete ukládat hodnotu, kterou chcete načítat do inzerátů.
2) Stáhněte si avizovaný AdWords skript zde.
3) Zadejte ve skriptu adresu svého TXT souboru namísto http://www.vase-webova-stranka.cz/soubor.txt
4) Zadejte do skriptu názvy sestav obsahující reklamy s dynamickou proměnnou. Ve skriptu označeny jako sestava číslo 1 a sestava číslo 2. Ve skriptu můžete samozřejmě zadat více sestav.
5) V zamýšlených sestavách vytvořte reklamy s proměnnou hodnotou. Ta je v inzerátu definována tímto kódem: {param1:zástupný text}
. Naše reklama tedy vypadala takto.
We Run Prague 2013
Zbývá jen {param1:několik}
posledních míst.
Registruj se. Běžíme už 31.8.2013!
6) Zprovozněte skript ve svém AdWords účtu – v levém bočním menu “Hromadné operace” > “Skripty” a zvolte “Vytvořit skript”
A to je vše. Velké díky patří českému zastoupení Google za vstřícnost a pomoc. Pro ostatní snad bude tento skript inspirací k dalším PPC hrátkám, o které se doufám také podělíte. Díky také klientu NIKE a agentuře Revolta, se kterou jsme vše “upekli” :)
Dobrý vychytávka! :)
Roberte, řešil jsi i skloňování češtiny, když se dostaneš například na 3?
Příklad: Zbývá jen 5 posledních míst. Ale: Zbývá jen 3 poslední místa.
Tento stav se mi nepodařilo vyřešit. Problém je, že přes param1 může člověk vkládat jen INTeger hodnoty.
Díky za odpověď.
Ahoj Marku,
priznavam, ze neresil. Vzhledem k tomu, ze se skript v tomto konkretnim pripade (Nike WE RUN PRAGUE) aktualizoval jen jednou za hodinu (coz je ostatne nejkratsi mozny interval) tak byla velmi nizka sance, ze by se hodnoty pod 5 zobrazily.
Muselo by to nestastne vyjít na přelom hodiny, kdy by zrovna toto cislo bylo. V opacnem a realnejsim pripade se “vyprodalo” a nebylo co ukazovat.
Bohuzel, uz si ani nepamatuju jestli vubec a jak jsme resili otazku vyprodani. Mam spis pocit, ze jsme dokonce kampane v tomto pripade zastavili tesne pred vyprodanim.
Kazdopadne mas pravdu, sklonovani je v tomto pripade prevít.
R.
Ahoj Roberte,
díky za rychlou odpověď. Já to řešil pro jednoho klienta, kdy jsem chtěl využít odpočet dní do konce inzerované slevy. Bohužel nedořešil a nenasadil, protože jsem nechtěl, aby se v inzerátech zobrazovalo “už jen 1 dní”.
Možná by to šlo vyřešit v kombinaci s API nebo nějak jinak. Budu dál pátrat po řešení.
Kolikrát si říkám, jakou výhodu má anglický jazyk, kde se toto nemusí řešit.
Ahoj Marku,
pokud jsi resil tohle, mozna me napada velmi rychle reseni:
1) Pripravi si inzeraty pro
– 5+ dnů
– 2-4 dny
– 1 den
2) Pokud se ti nemeni datum platnosti akce, pouzij automaticka pravidla
– pozastav reklamy, ktere nemaji s ohledem na kalendar byt v provozu
– nastav automaticke pravidlo: “aktivuj reklamu kdyz datum je rovno XY” a zaroven stejnym zpusobem pozastav tu reklamu, ktera uz nema platit
Skript ti bude dosazovat odpovidajici cislo do inzeratu, ale zobrazi se jen u tech aktivnich inzeratu. A v nich uz budes mit osetreno spravne sklonovani.
Robert
Ahoj Roberte,
ano, to je řešení a vypadá, že v rámci jednoduchosti jediné:)
Díky za názor a za rady. Vyzkouším Tebou uvedený postup.
Marek